Dziś mamy 24 stycznia 2022, poniedziałek, imieniny obchodzą:
14 stycznia 2022

Finansowanie dla regionalnych szkół. Ile dostaną pieniędzy?

fot. pixabay

fot. pixabay

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez# Ministerstwo Edukacji i Nauki we# współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).

W ramach Laboratoriów Przyszłości Gmina Dobrcz jako organ prowadzący dla sześciu szkół podstawowych otrzymała wsparcie finansowe dla wymienionych placówek w łącznej kwocie 363.700,00 zł.

Inicjatywa pozwoli na naukę poprzez eksperymentowanie i zdobywanie w ten sposób praktycznych umiejętności. Dzięki przyznanemu wsparciu zakupiono m. in drukarki 3D, lutownice, sprzęt nagłaśniający i wyposażenie wybranych pracowni.

Laboratoria Przyszłości skupiają się na przekazywaniu wiedzy w sposób innowacyjny, dlatego sprzęt ten znajdzie się obowiązkowo na wyposażeniu każdej szkoły podstawowej w Polsce od 1 września 2022 roku.

Materiał: UG w Dobrczu

Oceń artykuł: 0 0

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (0) Zgłoś naruszenie zasad

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!


0

Niedobór witamin w zimę. Wzmocnij swój organizm i nie daj się chorobie!

Wielu z nas kojarzy okres zimowy z przeziębieniem. Chociaż pogoda nie jest za# to bezpośrednio odpowiedzialna, wirusy wywołujące przeziębienie mogą łatwiej rozprzestrzeniać się w niższych temperaturach. Narażenie na zimne i suche powietrze może niekorzystnie wpływać na układ odpornościowy naszego organizmu. Czy to oznacza, że nie możemy się bronić? Nic podobnego. Sprawdź, co możesz zrobić, aby wzmocnić swój układ odpornościowy, by nie dać się chorobie!

(czytaj więcej)
0

Nawet co dziesiąty młody Polak może odczuwać wypalenie pandemiczne

Nawet co dziesiąty młody Polak może odczuwać# wypalenie pandemiczne, wiążące się m.in. z objawami depresyjnymi i lękowymi – wynika z badań psychologów z Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Pokazały one, że rok po wybuchu pandemii sytuacja ta nadal stresuje.

(czytaj więcej)
0

60% Polaków deklaruje chęć zamieszkania w domu z ogródkiem

Mieszkanie w hierarchii potrzeb człowieka zajmuje# czołową pozycję. Choć nie każdy ma tę świadomość, wpływa bezpośrednio na jakość życia. Tymczasem z danych Eurostatu za 2019 rok wynika, że w Polsce na jedną osobę statystycznie przypada 1,1 pokój. Ten wynik plasuje nas na ostatnim miejscu, ex aequo z Rumunią i Chorwacją. O czym w praktyce świadczą te liczby? Prawie 38% Polaków żyje w przepełnionych mieszkaniach. Sytuacja mieszkaniowa polskiego społeczeństwa jest problemem, z którym od lat borykają się kolejne rządy. Mimo że mieszkań przybywa, nadal popyt przewyższa podaż.

(czytaj więcej)
0

Owoce w diecie Polaków. Jakie królują w naszych jadłospisach?

Kantar wymienia sezonowych ulubieńców i obiecujące nowości z# 2021 roku. Ulubionym owocem Polaków jest truskawka. To także najbardziej czekany i najpopularniejszy owoc sezonowy. Kolejnym hitem jest borówka wysoka, która podbiła rankingi najzdrowszych owoców na całym świecie. To ulubiony owoc polskich dietetyków i specjalność eksportowa. Polskie borówki znają konsumenci w ponad 30 krajach, na 4 kontynentach. Wśród nowości, które podbiły rynek krajowy w mijającym sezonie jest minikiwi i jagoda kamczacka. Oba gatunki zyskują nowe kanały dystrybucji i oba mają już po blisko 4 miliony konsumentów.

(czytaj więcej)